Deze Audi A4 B6 Cabriolet is voorzien van de 3.0 30v motor, goed voor 220 pk en is gekoppeld aan een 6-speed Multi-tronic transmissie. De kleurcombinatie betreft 4Z Ebonyschwarz perleffekt met een LF PF Hellgrau leder/stoff interieur. Deze Audi A4 is afkomstig van de derde eigenaar, een punctuele Audi liefhebber! Ongeval vrij. De historie is compleet aanwezig, dit kunt u lezen in hoofdstuk 2. Benieuwd hoe we de Audi A4 optisch hebben klaargemaakt voor u? Dit kunt u bekijken in hoofdstuk 3. Natuurlijk heeft een 19 jaar oude auto ook gebruikerssporen, dit vindt u allemaal in hoofdstuk 4. De Audi A4 is voor en achter uitgelijnd, alle andere technisch uitgevoerde zaken kunt u lezen hoofdstuk 5. De Audi A4 heeft een uniek pakket aan boekjes, facturen en overige zaken. Dit kunt u lezen in hoofdstuk 6. Onze werkwijze en overige informatie kunt u lezen in hoofdstuk 7 en 8. In hoofdstuk 9 kunt u de optielijst bekijken.
De cabrio moet in het bezit zijn van een particuliere liefhebber
De cabrio mag maximaal 3 eigenaren gehad hebben
De cabrio moet minimaal 3 jaar in bezit zijn bij de particulier, indien anders, dan met een grondige reden
Geen ongeval schade
Origineel af-fabriek (dat is ons streven)
De cabrio kopen wij pas, zodra wij een klik hebben met de particulier en al de bovenstaande punten kloppen
Als u een cabrio met een A-label bij CabrioMaarten koopt, dan kunt u er vanuit gaan dat:
De cabrio technisch 100% in orde is
De cabrio optisch, rekening houdende met leeftijd en kilometrage, in uitmuntende staat is
Het exterieur en interieur tot in perfectie zijn aangepakt door onze poetser
De cabrio 6 maanden garantie heeft, maximaal 10.000 km, op motor en bak (geldt niet voor export)
De cabrio voorzien is van een halve tank brandstof
2. Onderhoudshistorie
Deze Audi A4 B6 Cabriolet hebben wij gekocht van de derde eigenaar, welke de Audi A4 sinds 2015 in bezit heeft gehad.
Reactie vorige eigenaar:
Vielen Dank für Interesse an dem Fahrzeug. Ich denke Sie können das Potential des Autos gut einschätzen. Es ist in einem absolut unverbastelten Originalzustand mit geringer Laufleistung und einer sauberen Historie. Man kann von einem Youngtimer mit Potential zum Oldtimer sprechen.
Bremse hinten in 10/2017 bei km 81461 erneuert, 2021 eine Nockenwelle erneuert. Fahrzeug hat 3 kleinere Schrammen, vorne oberhalb vom Nummernschild, Beifahrerseite Schweller und Fahrerseite hinterer Stoßfänger unten. Aus meiner Sicht mit wenig Aufwand zu beseitigen.
Im Bereich der Multi-tronic hatte ich noch keine Probleme, es gab auch noch keine Reparatur der Komponenten.
Onderhoudsbeurten:
0 km -27-10-2003- AUDI AG Ingolstadt
11748 km -5-10-2005- Audi Zentrum Furth
21692 km -27-3-2007- Audi Zentrum Furth
31484 km -20-4-2009- Audi Zentrum Furth
34911 km -15-4-2010- Audi Zentrum Furth
39733 km -18-4-2011- Audi Zentrum Furth
47934 km -23-10-2012- Audi Zentrum Furth
51119 km -7-11-2013- Audi Zentrum Furth
78360 km -16-6-2017- Auto Reperatur H. Lalmer
93744 km -13-3-2019- Auto Reperatur H. Lalmer (distributie set vervangen)
107267 km -31-3-2021- Auto Reperatur H. Lalmer
3. Algemene staat van de auto
Bekijk op de onderstaande video het optische inspectierapport, betreffende het exterieur, met daarin de zaken die we gaan aanpakken/herstellen
Bekijk op de onderstaande video het optische inspectierapport, betreffende het interieur, met daarin de zaken die we gaan aanpakken/herstellen
Bekijk de onderstaande video voor een blik aan de onderzijde van de Audi A4 Cabriolet
4. Gebruikerssporen
De onderstaande zaken zijn met een kritisch oog bekeken en voor sommigen/velen vaak niet storend.
Exterieur:
Paar kleine gebruikerssporen, minimaal!
Interieur:
Lichtschakelaar heeft lakverlies
Stuurwiel onderdelen hebben gebruikerssporen
Omranding opbergnet achter stoelen heeft gebruikerssporen
Zitting van de bestuurdersstoel heeft wat gebruikersschade
Herstellen en spuiten geleiders van de middenarmsteun in fabriekskleur
5. Technisch uitgevoerde zaken
Bovenste draagarmen links en rechts voor vernieuwen, stabilisatorstang links en rechtsvoor vernieuwen, hiervoor diverse omliggende delen de en monteren
Uitlijnen voor en achterzijde
Lichte oxidatie verwijderen onderzijde en tectyleren
Lichtte olie lekkage motor reinigen en controleren
Uitgebreide aankoopkeuring
APK keuring in combinatie met uitgebreide aankoop keuring
6. Documentatie
Audi Serviceplan
Audi A4 Cabriolet Betriebsanleitung
Radioanlage Audi symphony Bedienungsanleitung
Audi Navigationssystem Bedienungsanleitung
Mehr Service brochure Audi
VANAF 0 km tot heden ALLE HISTORIE AANTOONBAAR IN ORDNER
3 sleutels
Nokia telefoon inclusief doosje en oplader
Audi boordmap leder
Audi Mobilitatsgarantie brochure
Audi A4 Cabriolet Kurzanleitung
Audi Navigationssystem Kurzanleitung
Kaartje Audi Hilfe en Notfall
Audi Radio Karte
7. Werkwijze CabrioMaarten
134 punten controle inclusief aanvullende werkzaamheden. Tijdens deze 134 punten controle worden onder andere de diktes van de remschijven-en blokken gemeten, de onderhoudsbehoefte gecheckt, het bandenprofiel gecontroleerd en nog veel meer belangrijke zaken
Eventuele beschadigingen aan de lak / carrosserie worden verholpen door een FOCWA erkend autoschadebedrijf. Denk aan krassen op een achterbumper, overmatige steenslag op de motorkap / bumper of een beschadiging op een velg
Kleine krassen of beschadigingen aan de lak worden hersteld door onze mobiele restyler. Deze man is zeer ervaren op het gebied van plaatwerk / carrosserie herstel
Professionele, grondige reiniging en vernieuwing van het in- en exterieur. Ook beschadigde instapwangen worden vakkundig op fabriekskleur hersteld
Waarom CabrioMaarten?
Liefhebbers pur sang
Ultieme wederzijdse beleving
Onderscheidend
Zeer hoge kwaliteitseisen
Werken op basis van vertrouwen
Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen
8. Algemene informatie / eigen input
De Audi A4 Cabriolet heeft een prachtig, strak en tijdloos design. Het model bestaat al sinds 2002. Wat een klasse en perfectie hadden ze destijds al. Het zijn eigenlijk maar een paar lijnen die hem zo tijdloos maken, maar zeker in 1 oogopslag zo herkenbaar als een echte Audi. Het single frame voor met een vier grote ringen erop, de strak getekende koplampen en een prachtige bolvormige achterkant dragen een steentje bij, aan het tijdloos zijn van deze Audi.
De 3.0V6 met 220 PK is geen racemonster. Hoeft u ook niet te proberen, want daar is de motor niet voor gemaakt. Hij is gemaakt voor pure rust, gemaakt voor iemand het genot van een 6 cilinder wil ervaren, gemaakt voor iemand die in de ochtendgloriën een heerlijke rit gaat maken. Audi heeft de motor zo weten te maken dat er bij het gas geven een heerlijke snerp vrij komt, zodat u, ook bij het starten direct hoort dat het om een 6 cilinder gaat.
Aldus Autoweek over het rijplezier en de kwaliteit van de carrosserie:
Tijdens onze eerste rit met de topless A4 stond er een stevige wind, maar in de cabine blijft het redelijk windstil. Op hogere snelheden voel je wel wat wind in de nek, maar een das of het (tegen meerprijs leverbare) windscherm biedt dan uitkomst. Niet alleen is het redelijk windstil, de A4 is ook geruisarm, want je kunt rustig een gesprek voeren zonder je stem te verheffen. Dat is trouwens ook het geval als de dikke, uit drie lagen opgebouwde, kap dicht is. Hij werkt elektrohydraulisch en je hoeft niets anders te doen dan de knop op de middenconsole vast te houden. In 28 seconden is de klus geklaard en schijnt de zon weer op je hoofd. Aan die kap kan je trouwens zien dat kwaliteit hoog in het vaandel stond bij de ontwikkeling van de Cabriolet. Dat wordt nog eens bevestigd als je op een hobbelkeienweg niets merkt van bewegingen in de carrosserie en je ook geen gekraak of andere geluiden hoort. Deze A4 is zó móói stijf! Hij is dan ook gebouwd op een lichtgewicht aluminium onderstel met de wielophanging van de dichte A4. Met de grote torsiestijfheid van de cabrio-carrosserie is hij ruim twee maal zo stijf als zijn voorganger. Dat komt niet alleen ten goede aan de rijkwaliteiten, maar ook aan de veiligheid. Daarbij zorgen versterkingen zoals aan de A-stijlen en de dorpels voor extra weerstand bij een onverhoopte koprol. Voor aanvullende bescherming van de inzittenden is er een actief rolbeugelsysteem. Daarbij zorgen rolsensoren ervoor dat binnen een fractie van een seconde de twee rolbeugels achter de achterste zitplaatsen omhoogschuiven. Gordels met gordelspanners en spankrachtbegrenzers, airbags vóór en in de voorstoelen geïntegreerde zijairbags ontbreken niet.
9. Optielijst
G0Z Automatische transmissie – Multitronic 9Q4 Bestuurders-informatiesysteem (FIS) met kleurendisplay 6XE Buitenspiegel electr. inklapbaar 8T1 Cruisecontrolsysteem 7S1 Deflector 5MG Interieurinrichting: Decordelen Notenboomwortel Hoogglanzend 1W1 Koelbox in Handschoenenvak 8X1 Koplampsproeiers QQ1 Licht-pakket 6E3 Middenarmsteun voor PNH Navigatiesysteem 7X2 Parkeerhulp voor en achter (APS) N7W Stoelbekleding/kussens: Stof / Leer Perlnappa PSV Stoelverwarming voor P24 Stuur (Leer) met Multifunctie en Schakelfunctie 9ZF Voorbereiding Mobiele telefoon/gsm PX1 Xenon koplampen
Dit betreft een youngtimer!
Youngtimers zijn auto’s van minimaal 15 jaar oud. Wat heb je nu aan zo’n oude auto? Youngtimers zoals wij ze opsporen en aanbieden, met een aantoonbaar lage kilometerstand en onderhoudshistorie, kunnen zonder meer nog vele jaren mee. Voor de prijs van een compacte stadsauto kun je een volwaardige auto rijden uit het Premium segment! De aanschaf is, zeker in vergelijking met de oorspronkelijke nieuwprijs, gunstig en ook verliest een Youngtimer weinig waarde wat resulteert in een lage afschrijving. Bovendien geldt voor de zakelijke rijder een uitermate gunstige bijtellingsregeling zodat de prijsbewuste ondernemer netto veel geld bespaart.