92315 km -27-11-2009- Distributie set door ATU Dinslaken
103925 km -11-8-2012- Seyhan & Strah GmbH
107266 km -14-6-2013- De Cabriohoeve Gasselte
112975 km -2-7-2015- De Cabriohoeve Gasselte
km stand niet bekend -29-8-2018- MX-5 Freaks
125773 km -17-8-2021- Autobedrijf v/d Vegt
126720 km -11-6-2022- Autobedrijf Versteeg (servicepartner CabrioMaarten)
2. Algemene staat van de auto
De onderstaande zaken zijn met een kritisch oog bekeken en kunnen eventueel tegen meerprijs worden uitgevoerd. Indien gewenst kunnen we uiteraard foto’s sturen.
Exterieur:
Diverse gebruikerssporen rondom
Op sommige plekken beginnende roest
Interieur:
Instapwang van de bestuurdersstoel heeft gebruikerssporen
Stuurwiel heeft gebruikerssporen
Kunststof middentunnel heeft gebruikerssporen
Aluminium inleg middentunnel heeft een beschadiging
Opberg vak middentunnel is iets lam
Bestuurdersraam loopt niet 100% soepel
3. Technisch uitgevoerde zaken
Onderhoudsbeurt uitvoeren
Ruitenwisserbladen vervangen
Lichtte lekkage transmissie uitgaande as reinigen en controleren (indien bij aflevercontrole aanwezig, dan verhelpen)
Carter pan pakking vernieuwen, hiervoor subframe en diverse omliggende delen de en monteren
Uitlijnen voorzijde
Remblokken en remschijven voor en achter vernieuwen i.v.m. roestranden bi zijde, remzadels reinigen geleide-pennen en remzuigers smeren en gangbaar maken
Distributieriem-set vervangen, hiervoor diverse omliggende delen de en monteren
Lichte oxidatie verwijderen onderzijde en tectyleren
Uitgebreide aankoopkeuring
APK keuring in combinatie met uitgebreide aankoop keuring
4. Technische advies punten
Onderstaande zaken zijn niet noodzakelijk en kunnen tegen meerprijs worden uitgevoerd:
Banden voorzijde vervangen Reden: banden zijn van 2010 en licht gecupt, profiel rond de 4.5 mm
Banden achterzijde vervangen Reden: banden zijn van een B-merk, profiel rond de 5.5 mm
5. Documentatie
Handlerverzeichnis Deutschland 2003
COC Mazda
Mazda Airbag-/Gertstraffersystem
Mazda Europe Service Kundendienst-Scheckheft
Mazda MX-5 Betriebsanleitung
Mazda boordmap voor boekjes
1 sleutel met afstandsbediening en 1 noodsleutel
Diverse facturen en documentatie
Kenteken papieren Duitsland en Nederland
Visitekaartje Autohaus Hoffmann
Onderhoudskaart ingevuld
Inlegvel met contactpartners Autohaus Hoffmann
6. Optielijst
Airconditioning
Stoelverwarming
16 inch lichtmetalen velgen (onderdeel Twins-Edition)
Youngtimers zijn auto’s van minimaal 15 jaar oud. Wat heb je nu aan zo’n oude auto? Youngtimers zoals wij ze opsporen en aanbieden, met een aantoonbaar lage kilometerstand en onderhoudshistorie, kunnen zonder meer nog vele jaren mee. Voor de prijs van een compacte stadsauto kun je een volwaardige auto rijden uit het Premium segment! De aanschaf is, zeker in vergelijking met de oorspronkelijke nieuwprijs, gunstig en ook verliest een Youngtimer weinig waarde wat resulteert in een lage afschrijving. Bovendien geldt voor de zakelijke rijder een uitermate gunstige bijtellingsregeling zodat de prijsbewuste ondernemer netto veel geld bespaart.
7. Werkwijze CabrioMaarten
134 punten controle inclusief aanvullende werkzaamheden. Tijdens deze 134 punten controle worden onder andere de diktes van de remschijven-en blokken gemeten, de onderhoudsbehoefte gecheckt, het bandenprofiel gecontroleerd en nog veel meer belangrijke zaken
Eventuele beschadigingen aan de lak / carrosserie kunnen worden verholpen tegen meerprijs door een FOCWA erkend autoschadebedrijf. Denk aan krassen op een achterbumper, overmatige steenslag op de motorkap / bumper of een beschadiging op een velg
Kleine krassen of beschadigingen aan de lak kunnen tegen meerprijs worden hersteld door onze mobiele restyler. Deze man is zeer ervaren op het gebied van plaatwerk / carrosserie herstel
Professionele, grondige reiniging en vernieuwing van het in- en exterieur. Ook beschadigde instapwangen kunnen tegen meerprijs worden vakkundig op fabriekskleur hersteld
De cabrio moet in het bezit zijn van een particuliere liefhebber
De cabrio mag maximaal 6 eigenaren gehad hebben
De cabrio moet minimaal 1 jaar in bezit zijn bij de particulier, indien anders, dan met een grondige reden
Geen ongeval schade
Origineel af-fabriek (dat is ons streven)
De cabrio kopen wij pas, zodra wij een klik hebben met de particulier en al de bovenstaande punten kloppen
Als u een cabrio met een B-label bij CabrioMaarten koopt, dan kunt u er vanuit gaan dat:
De cabrio technisch gecontroleerd is en alle noodzakelijke reparaties uitgevoerd zijn
Alle overige technische adviespunten staan omschreven in de advertentie
De cabrio optisch, rekening houdende met leeftijd en kilometrage, in goede staat is
Het exterieur en interieur zijn aangepakt door onze poetser
Alle optische verbeterpunten zijn vastgelegd voor u bij de advertentie
De cabrio 6 maanden garantie heeft, maximaal 10.000 km, op motor en bak (geldt niet voor export)
De cabrio voorzien is van een halve tank brandstof
9. Algemene informatie/eigen input
De MX-5 Twins onderscheidt zich ten opzichte van de MX-5 1.8 Exclusive door de nieuwe 16 inch lichtmetalen velgen, lederen stoelbekleding en aluminium accenten in het interieur. Meest in het oog springend zijn de twee unieke kleurencombinaties, waarin de Twins leverbaar is. De ene helft van deze tweeling is voorzien van de metallic lak Cerrion Silver gecombineerd met een blauw interieur. De andere helft sluit hier op aan door de Stratos Blue metallic lak en het grijze interieur. Dit betreft een Stratos Blue uitvoering.
Klassiek strak, dat is de MX-5. Het concept is werkelijk klassiek: tweezitter, stoffen kap, motor voorin, achterwielaandrijving en weinig gewicht. Op wat moderniseringen na is het succesnummer in basis vrijwel hetzelfde als bij z’n introductie in 1989. Zijn leeftijd is niet te zien aan het exterieur. Hij oogt nog altijd zeer strak. Maar wij willen de zon op het hoofd en de wind door de haren. Open rijden is een kwestie van twee hendels ontgrendelen en de kap een zwiep naar achteren geven. Zo gepiept, in hooguit vijf tellen. De MX-5 is écht helemaal open. De Mazda-roadster accelereert in 8,5 seconden naar de honderd. De Japanner heeft een voortreffelijke, kort schakelende handbak. Op de tussensprint moet je Mazda’s vierpitter flink op toeren houden; pas vanaf 4.500 tpm is er iemand thuis. De 50-50 gewichtsverdeling, de uiterst precieze besturing en het zeer sportieve onderstel maken het bolidetje snaarstrak en feestelijk direct.
De Japanse motor draait met plezier door tot de 7.000 toeren. Wat schakelen die Japanse transmissies toch heerlijk, licht en exact, met de juiste dosering wat betreft gevoel. Het onderstel van de Mazda is zacht en daardoor ook geschikt voor het serieuze dagelijkse werk. De roadster stuurt licht. Vast staat dat je veel lol kunt beleven. Je voelt je al gauw één met de auto.